fbpx

Allea branding

A megbízás, ami egy kerttervező vállalkozás elindításához kapcsolódott, teljes körű, több hónapon átívelő brandépítő folyamattá alakult: dizájn, kivitelezés és alkalmazás-támogatás kéz a kézben.

Az elkészült arculat díjazott lett a neves nemzetközi szakemberek által zsűrizett The Best Brand Awards-on és a Wolda-n, és bekerült a 2023-as Arany Rajzszög Kiállítás anyagába.

✦  Márkastratégia

✦  Brand story

✦  Márkanév és mottóadás

✦  Logó és arculati rendszer

✦  Arculati útmutató

✦  Közössségimédia-megjelenés

✦  Névjegy nyomdakész tervezése

✦  Nyomdai kivitelezés támogatása

✦ Kiadványszerkesztés

✦  Webszöveg, webdesign

✦  Webfejlesztés

✦  Hírlevélszoftver integrálása

Kíváncsi vagyok a projekt részleteire >>>

A márkastratégia megalkotása az első lépés, közben megformálódik a márkakarakter is. A brand story már az ő hangján íródik, és mutatja meg, milyen kertek születnek az Allea tervezőasztalán:

„Az ösvények metszéspontjai mutatják meg a kert igazi arcait és kincseit. Itt az terem, ami téged táplál: megfér együtt a pipacs és a rózsa, diófa és a ribizlibokor, a fűszerkert és a veteményes. Helye van az elcsendesedésnek és a társasági életnek, a munkálkodásnak, és a pihenésnek. Ott és úgy, ahogy lakóinak tetszik.”

Megbízásunk márkanév választásra is szól. Az Allea javaslat elsöprő fölénnyel győzi le a másik hármat. 

5 betű csupán, de magában hordozza a történetet, ami a márka mögött áll: az „allé” ösvényt, kerti utat jelent, a dallamos hangzás virágneveket idéz. Különleges, mint a kerttervező műhely, ahol olyan kertek születnek, ahol a lakók léptei nyoma határozza meg a rendet, nem az aktuális, sokszor táj- és klímaidegen hóbortok.

Mottót is találunk: Kerted és álmaid metszéspontja.

A sztori és a márkaalapok olyan erős irányvonalat mutatnak, amit könnyen át lehet vinni a vizualitásba. Stílustábla készül, majd véglegesítjük az arculati elemeket. A logó viszi tovább a sztorit: benne van a névkezdő A betű, a nyitott kertkapu, a tervek metszéspontjai, az ösvények kövei és a beültetésre váró növények is.

A különböző grafikai elemek (színek, formák, betűk) következetes használatát arculati útmutató segíti, amit közösségi média poszt sablonokkal egészítünk ki. Ezek szintén a kerti utak metszéspontjairól és az ösvények kanyargásáról, vagyis az Allea brand storyról mesélnek vizuálisan. 

A sablonok arculati irányelvekhez igazodó magabiztos használatát oktatással is megtámogatjuk.

Allea arculat logó tervezés névjegy névjegykártya

A névjegyet anyagában színezett Arjowiggins papírra álmodjuk meg, felvállaljuk a kivitelezés szervezését is (papír kiválasztása, rendelése, nyomdakész anyag tervezése, nyomda kiválasztása – tudniuk kell fehérrel nyomni, tartjuk a kapcsolatot a nyomdával, projektmenedzseljük a gyártást).

A weboldal fotózásához Asztalos Judit fotográfust javasoljuk, akiről tudjuk, erőssége, sőt szenvedélye a szabadtéri fényképezés. Már a márka szövegeit olvasva megjelenik előtte, milyen témákat kell képekké formálni, a színpaletta pedig irányt mutat számára a fotózás kerti helyszíneinek és a kertész öltözékének kiválasztásában.  

Judit így ír erről: 

Bettivel már az első üzenetváltásokkor kiderült, hogy sok dologban hasonlóan gondolkodunk, így aztán nem volt nehéz a tervezés. Ráadásul a Mysto Brand Lab-nek köszönhetően kész brandanyaggal a kezünkben kezdhettünk ötletelni. Óriási élmény volt ilyen keretek között, mégis szabad kezet kapva dolgozni, mindezt úgy, hogy Betti mindenben partner volt”.

A folytatásban megfogalmazandó honlapszöveg és webdizájn is a brand alapokra épül. Látványos elemként jelennek meg az oldalakon a kertből kiragadott növények.

Blogstratégia is készül, az első pár cikk megírásánál még fogjuk Betti kezét, hogy ne csak informatív és érdekes, de keresőbarát írások szülessenek tollából. Ugyanígy segítjük a bemutatkozó hírlevélsorozat megtervezését és megfogalmazását.

Részlet Betti visszajelzéséből:

„Jó, hogy fogtátok a kezem, írtátok a listákat és határidőket, mert így tudtam, hogy mit kell teljesíteni, mi visz előre. Nem tudnám egyedül magam alá gyűrni a design kérdéseket és a fogalmazási nehézségeket. Nagyon hasznosak a záró dokumentumok, amik összefoglalják az arculati jellemzőket és a kommunikációs startégiát. Speciel ezeket kinyomtattam egy gyönyörű dossziéba, és forgatom, hogy rögzüljenek, és készség szinten használjam előbb-utóbb a leírtakat.

Sosem gondoltam bele, hogy a márkaszemélyiség és a brand story ilyen fontos, de igazatok van. Hasznos és értékes, ha tud az ember élni velük következetesen. Rajta vagyok.”